Lykt:

Generelle tema om egenberedskap.
Fjøsnissen
Fersking

Lykt:

Innlegg av Fjøsnissen »

Det gjør seg med en annen lykt enn den som er på mobilen, og det finnes utrolig mange forskjellige lommelykter, hodelykter og lanterner der ute.

Jeg vil begynne med min nye favoritt hodelykt, da jeg mener at hodelykt er det en bør begynne med først om en ikke har noen lykter fra før. Det å ha henda fri er og så deilig når en må jobbe.
I alle fall er NU25 UL fra nitecore den jeg bruker mest om dagen. Den er en hendig liten lykt som kan lades opp med en micro-usb, som jeg synes er bedre enn å knote med batterier. Ikke minst falt jeg for størrelsen, og den lave prisen. Den er riktignok relativt dyr, men jeg har eid mange billige hodelykter fra for eksempel mil-tec, men jeg unner meg de ekstra kronene for bedre komfort og kvalitet.
Jeg setter også pris på at den har både rødt lys og forskjellige lysstyrker. Jeg har forbannet andre, og vært så uheldig selv også, og skulle lete etter noe i telt eller hytte med andre og "slått på solen" med kraftig lys som nesten har gjort en solbrent. Klokka 4 på morran blir en skikkelig populær resten av den laaaange dagen. :lol:
En nyttig detalj er at snora til å ha rundt hodet er selvlysende, det gjør ting lettere når sikringene går.

Link til en YT gjennomgang om en skulle ønske å se mer om den: https://www.youtube.com/watch?v=uedkqX63seg&t=34s
Fjesing_i_sanden
Fersking

Re: Lykt:

Innlegg av Fjesing_i_sanden »

Min mest brukte lykt er mobiltelefonen.

Ellers har jeg en Unicom dynamolykt på soverommet.

På hyttetur osv. har jeg brukt mye Pak- Lite. Har også Black Diamond hodelykter som har vært veldig greie.

Har også noen dyre LED lommelykter med skru mekanisme. Noen av disse har fargegjengivning som tilsvarer dagslys osv. Men det er nok ikke så interessant for folk flest.
Svar i tråden