Bug-out-kasse

Alt som omhandler mat og drikke, fra innkjøp, lagring til bruk.
dizzy_owl88
Fersking

Bug-out-kasse

Innlegg av dizzy_owl88 »

Jeg har en tanke om å ha en kasse stående i garasjen, med litt nødvendig utstyr og mat. Tenker at hvis det plutselig blir på tide å stikke avgårde er det bare å hive kassen i bilen, i tillegg til det jeg rekker å pakke. På denne måten vet jeg at jeg har noe av det viktigste jeg trenger for å overleve. Noen som har innspill til dette?
Tenker en lufttett boks som denne: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-mal ... 090/?gQT=1

Innhold:
Mat og drikke for familien for 3 + dager
Kniv / multiverktøy
Fiskeutstyr
Førstehjelp + medisin
Teppe
Stormkjøkken + gass
Lommelykt
dizzy_owl88
Fersking

Re: Bug-out-kasse

Innlegg av dizzy_owl88 »

Har kommet frem til at dette egentlig er som en bug out bag, bare at den oppbevares i garasjen og er en kasse istedenfor bag/sekk. Noen som likevel har innspill til innhold eller ideen?
Berre meg
Fersking

Innlegg av Berre meg »

For meg virker det som en god ide. Om tyver kan komme seg inn i garasjen ville jeg ikke oppbevart verdifulle saker i kassa.
Fjesing_i_sanden
Fersking

Innlegg av Fjesing_i_sanden »

Det er egentlig en god ide. Dersom du har små barn, så er vel bil den mest realistiske muligheten for evakuering.

Dette med fisking. Nå kan jo alle fiske i sjøen, men dersom du kjører innover i landet, er du avhengig av å kjøpe fiskekort. De vassdragene som ligger rett ved vei, er ikke nødvendigvis alltid så billige å fiske i. Og små vann hvor fiskekort er billig, ligger ofte upraktisk til for barnefamilier.

Dersom du kjører på vei, er det kanskje lurere å basere seg på å ha med litt kontanter. - For å kjøpe litt mat i tillegg til det du har med. Ville kanskje hatt med litt ekstra mat? Hva med vann?

Det skal være en veldig forferdelig nødsituasjon, for at du kan fiske i innlandet og hevde at det var nødrett. Og selv da må du gjøre opp for deg etterpå.
Svar i tråden