Presentasjon av Snublefot62

Legg ut en presentasjon av deg selv! :)
Snublefot62
Forumadministrator

Presentasjon av Snublefot62

Innlegg av Snublefot62 »

Jeg heter da Snublefot62, ofte også omtalt som Thorbjørn :)

Jeg er en voksen mann tilhørende på Vestlandet. Jobber i privat sektor og selv om stillingen ikke innehar noen skriftlige beredskapsoppgaver er jobben min allikevel naturlig knyttet til beredskapstankegang og beredskapshåndtering.

Utenom jobb har jeg avtjent førstegangstjeneste og er nå aktiv i lokalt heimevernsområde. Her har jeg vært såpass heldig at mye av mine tjenestetimer er direkte relatert til beredskap og beredskapshåndtering. Her har jeg lært veldig mye og fått mye verdifull erfaring. Og jeg har mange år igjen enda!

I tillegg har jeg mange år som frivillig i Røde Kors Hjelpekorps. Både som medlem, fagansvar, lederverv og utdannelse av nye medlemmer. Her har jeg vært såpass heldig at jeg har lært av mange flinke frivillige før meg og jeg har fått mye god erfaring til å ha i sekken. Og det meste der er direkte overførbart med tanke på beredskap og beredskapshåndtering.

Så som person har jeg så lenge jeg kan huske hatt et forhold til beredskap, planlegging og håndtering. Jeg rygger inn på parkeringsplassen så jeg kan komme meg fort ut på veien om det skjer noe. Jeg har pakket klar beredskapssekk hjemme i tilfelle jeg/vi må noe på kort varsel. Og jeg har mikrofiberhåndkle liggende baki bilen til enhver tid i tilfelle jeg får lyst til å ta meg et bad og må ha noe å tørke meg med.

Og jeg har enda mye mer å lære! Men interesse for beredskap vil jeg påstå ligger dypt i meg :)
Med vennlig hilsen

Snublefot62
Svar i tråden