Har noen av dere erfaring med mindre sikkerhetsskap?
Som det er nå har jeg de viktigste personlige dokumentene i back-up på en kryptert tjeneste, men jeg har tenkt at det er greit å ha slike dokumenter oppbevart på en sikker måte også i hjemmet. Nå føler jeg meg ikke veldig utsatt for innbrudd, men føre var og sånn. Dessuten er jo f.eks. ett mindre, fastsmontert sikkerhetsskap en grei måte å oppbevare slike dokumenter sånn at jeg ikke glemmer hvor de er.
Erfaringer med mindre sikkerhetsskap?
Erfaringer med mindre sikkerhetsskap?
aka Dansken
-
Snublefot62
- Forumadministrator
Re: Erfaringer med mindre sikkerhetsskap?
Det var et godt spørsmål jeg gjerne vil følge med på.
Jeg har tenkt at sikkerhetsskap/safe er overdrevent for hvermannsen (og oss) men i bunn og grunn er det lurt å tenke i de baner bare for å ha et sikkert sted å oppbevare viktige dokumenter. Som vi eller løper rundt og leter etter når vi trenger de
Trenger naturligvis ikke noen Franz Jäger som Egon Olsen vil inn i. Men et dedikert skap som kan låses i retning av sikkerhetsskap er ikke dumt.
Jeg har tenkt at sikkerhetsskap/safe er overdrevent for hvermannsen (og oss) men i bunn og grunn er det lurt å tenke i de baner bare for å ha et sikkert sted å oppbevare viktige dokumenter. Som vi eller løper rundt og leter etter når vi trenger de
Trenger naturligvis ikke noen Franz Jäger som Egon Olsen vil inn i. Men et dedikert skap som kan låses i retning av sikkerhetsskap er ikke dumt.
Med vennlig hilsen
Snublefot62
Snublefot62
-
Fjøsnissen
- Fersking
Jeg heller har dessverre ikke noe konkret og erfaringsbasert og komme med, da jeg allerede har et våpenskap dedikert til slikt. Jeg har for så vidt brukt et medisinskap tidligere, med nøkkel, men jeg vet ikke om dette blir litt for lite både i størrelse og sikkerhet.
Men skulle jeg kjøpt i dag ville jeg ha godt for et brannsikkert skap, noe i stil med disse på sikkerheten selv. Jeg har dog ikke handlet herifra så gjør nå de undersøkninger en føler må til før bestilling.
https://www.sikkerheten-selv.no/produkt ... brannskap/
Men skulle jeg kjøpt i dag ville jeg ha godt for et brannsikkert skap, noe i stil med disse på sikkerheten selv. Jeg har dog ikke handlet herifra så gjør nå de undersøkninger en føler må til før bestilling.
https://www.sikkerheten-selv.no/produkt ... brannskap/
Takk for svar. Jeg valgte å bestille et litt mindre skap (17 liter tror jeg) som ikke er brannsikkert. Grunnen for dette valget er at jeg bor i en relativt liten bolig og har brannslukkingsapparat lett tilgjengelig.
Jeg tenker å feste det i bunnen av ett skap og bruke det til viktige dokumenter og cash, men det er som sagt like mye for å ikke springe rundt å leite etter passet mitt når jeg trenger det.
Jeg tenker å feste det i bunnen av ett skap og bruke det til viktige dokumenter og cash, men det er som sagt like mye for å ikke springe rundt å leite etter passet mitt når jeg trenger det.
aka Dansken