Jeg har ikke mange jakterfaringer å by på, da jeg stort sett har drevet med åtejakt på kråke, men jeg håper at det blir flere som vil skrive om jakt i sammenheng med beredskap. Jeg har forøvrig aldri turt å spise kråke, men jeg skal jaggu prøve neste gang jeg får tak i en... det er visst god mat, om en finner dem langt nok fra en søppelfylling. Småvilt jakt byr også på mange muligheter og spennende sjanser, ut fra det lille jeg har prøvd.
Ellers byr jakt på flere fordeler, med at folk kommer seg ut og bruker naturen. En blir kjent med området en jakter i, og en lærer seg å være stille i skogen. Samt selvsagt å bruke våpen. Ser en for seg å skulle gå inn i forsvaret er det å jakte en fordel. Mange jegere lærer også hvordan skal slakte, altså ikke bare vomme et dyr men dele det opp i de fine stykkene en kan slenge i en stekepanne. Alle de små gårdslakteriene som finnes rundt om kring kan bli gull verdt om den transport krevende slakterinæringen ikke kan fungere som normalt. Det er heller ingen ulempe at flere og flere også her blir mer nøye på hygiene, det er ikke til å stikke under en stol at det er en fordel med renslighet.
Mer burde vært skrevet, men nå håper jeg ballen i hvert fall er i gang.