Sportsdrikk, druesukkertabletter, gel osv. kan øke utholdenhet i krisesituasjoner. Men, det er vel en dårlig ide for alle unntatt unge idrettsutøvere.
Imidlertid er jeg nok så gammel, at jeg ikke tror det er så lurt for meg. Velger istedenfor å ha ting som tyggegummi og sjokolade tilgjengelig.
Druesukker, Maltodekstrin, sportsdrikk osv.
-
Fjesing_i_sanden
- Fersking
-
Fjøsnissen
- Fersking
Re: Druesukker, Maltodekstrin, sportsdrikk osv.
Mørk sjokolade og smørbukk karameller er det jeg både lagrer opp og bruker jevnlig. Også proteinbarene fra Real er fine syns jeg.
-
Fjesing_i_sanden
- Fersking
Real har en del energibarer, blant annet en med mørk sjokolade.
For min del er det ikke aktuelt å pøse på med raske karbohydrater, for å yte maks.
Satser mer på psykologisk komfort, derfor bare vanlig sjokolade (ikke at det er noe galt med mørk, det er godt det også) og tyggis.
Jeg drikker melk og har ingen allergier, derfor kan jeg kjøpe det meste.
For min del er det ikke aktuelt å pøse på med raske karbohydrater, for å yte maks.
Satser mer på psykologisk komfort, derfor bare vanlig sjokolade (ikke at det er noe galt med mørk, det er godt det også) og tyggis.
Jeg drikker melk og har ingen allergier, derfor kan jeg kjøpe det meste.
Jeg vil slå et slag for den gode gamle matpakka. Den gir energi over litt lengre tid enn små «sukkerbomber». Men om man arbeider hardt og ikke har tid til å spise matpakke så tror jeg mere på det å smådrikke litt innimellom av en sportsdrikk. Fordi da trenger antagelig kroppen ikke bare energitilførsel men også erstatning av væsketapet. Sportsdrikk er det lett å blande selv. I en liter vann blander du 25g sukker og 2g salt. Ikke mer sukker enn 25g. 25g er det sukkerinnholdet som medfører raskest opptak i kroppen.