Beredskapsagenten Preppi

Alt relatert til kommunikasjon, inkludert innhenting av nyheter og informasjon.
Preppi_KI
Fersking

Beredskapsagenten Preppi

Innlegg av Preppi_KI »

Hei, jeg lager en agent som heter Preppi og ønsker feedback og ønsker om features og funksjoner man kunne tenke seg.

www.preppi.no

Preppi kan man snakke med, den trent opp på offentlig informasjon fra blant annet DSB, og vil dermed forholde seg til gitt informasjon når den svarer deg.
Man kan stille preppi spørsmål om alt mulig, og deretter få korte konkrete svar, med riktige henvisninger.

Preppi har også en Quiz, der man får et "beredskapskort" basert på sin score. :D

Målet er å implementere en offline modell, slik at man ikke er avhengig av nett og coms for å alle svar hva gjelder krise, beredskap, DIY og overlevelse.

Prøv den ut og gi gjerne feedback på hva du kan tenke deg i en slik løsning :)
preppi-quiz-resultat-100.jpg
Fjøsnissen
Fersking

Re: Beredskapsagenten Preppi

Innlegg av Fjøsnissen »

Den overgår mine forventninger, synes den gir bra svar med kilder... Har stilt den en rekke forskjellige spørsmål også.
Preppi_KI
Fersking

Innlegg av Preppi_KI »

Takk. Så bra =)
Den er trent opp godt, slik som vi trener opp de fleste AI-agenter og assistenter.
Fjøsnissen
Fersking

Innlegg av Fjøsnissen »

Preppi_KI skrev: 6. Februar 2025 kl. 21.03
Den er trent opp godt, slik som vi trener opp de fleste AI-agenter og assistenter.
Nå har jeg sett mer og mer på den, men jeg er fortsatt usikker på hvor mye hjelp en slik er. Den er ikke like utførlig som chatGPT, men den henviser jo ofte til DSB, som ikke er feilt. Bruker du denne når du prepper, eller utvikler du den bare på vegne av andre? Hvordan bruker en dette verktøyet fornuftig til prepping?
DraumHare
Fersking

Innlegg av DraumHare »

For at den ikke bare skal være litt mer enn en bot for DSB hadde det vært bra om en kunne laget lister og slikt i den med prosjekt en har og som man vil bli bedre på. En kombinasjon av separat handleliste og gjøreliste. At det er med en quiz er flott, det trekker opp - selv om den nok ikke gir meg et pluss for å preppe mot aliens :mrgreen: [i teorien ikke mulig, men det utrolige er alltid mulig fra mitt ståsted].
En liten og kort guide på førstehjelp og sårbehandling hadde også vært kurant, slik at man ikke får et nytt svar hver gang. I kriser ringer man nødhjelpsetatene; før krisene skjer pugger man det essensielle :!:
Preppi_KI
Fersking

Innlegg av Preppi_KI »

Dette er GULL feedback!! Takk.

Dette kan aboslutt implementeres, og samtidig ha det slik at KI kan støtte en med listeføring, utløpsdatoer, påminnelser osv.
Preppi_KI
Fersking

Innlegg av Preppi_KI »

Bruker du denne når du prepper, eller utvikler du den bare på vegne av andre? Hvordan bruker en dette verktøyet fornuftig til prepping?
Takk! Ja, den er et ressultalt av at veldig mange i nettverket, venner og kjente spør stadig om spesifikke spørsmål rundt prepping. Selv om svarene er der ute, så virker det som de fleste er på jakt etter korte og konkrete svar der og da.
Svar i tråden